Frågor vid Årlig förnyelse av försäkring

  • Information om årsförnyelsen av Monyx försäkringar

    Årsförnyelsen av försäkringarna sker den den första maj varje år. Det innebär att du får information från oss om vilka försäkringar du har senast under första veckan i april. Vi berättar också hur du förnyar dina försäkringar ett år till. Försäkringsperioden löper ett år i taget och den nya försäkringsperioden är från den första maj 2017 till och med den 30 april 2018.

  • Årsförnyelse via autogiro

    Du som har valt månatlig betalning via autogiro behöver inte göra någonting förutsatt att autogirodragningarna fortsätter utan uppehåll.

  • Årsförnyelse via inbetalningskort

    Du som betalar dina försäkringar årligen via inbetalningskort får försäkringarna förnyade efter att din betalning har kommit Monyx tillhanda. Betalningen måste senast vara Monyx tillhanda den 30 april 2017 för att försäkringarna ska fortsätta att gälla.

  • Nya försäkringsbesked på "Din sida" på monyx.se

    Efter att din betalning är oss tillhanda hittar du dina nya försäkringsbesked för perioden 2017-05-01 till 2018-04-30 genom att logga in på "Din sida" här på monyx.se. Du loggar in på med ditt personnummer/kundnummer och lösenord eller BankID.

  • Vad händer om jag inte betalar försäkringarna i tid?

    Om du inte betalar dina försäkringar i tid innebär det att försäkringarna och ditt försäkringsskydd kommer att upphöra.

  • Hur gör jag om jag vill betala via autogiro istället för med inbetalningskort?

    Om du vill förnya dina försäkringar månatligen genom att betala via autogiro istället för att betala årsvis kontakta oss via info@monyx.se så hjälper vi dig.

  • Varför upphör ni med tjänsten samtalsstöd?

    Tjänsten samtalsstöd upphör från och med den 1 maj 2017 då för få använt sig av tjänsten.

  • Hur ändrar jag förmånstagare på min försäkring?

    Du som vill ändra förmånstagare på dina försäkringar gör det genom att fylla i och skicka in en förmånstagareblankett Förmånstagarförordnande till försäkringsbolaget If.

    Blanketten skickas till:
    If
    Gruppförsäkring P10
    106 80 Stockholm

  • Hur tecknar jag de andra försäkringarna som ni erbjuder via ert samarbete med If ?

    Du som vill försäkra dig och din familj tecknar enkelt våra försäkringar här .

  • Jag har inte fått mail eller brev från er om förnyelsen av mina försäkringar.

    Årsförnyelsen bör senast vara dig tillhanda under första veckan i april.
    Om du betalar via autogiro skickar vi information om din årsförnyelse till din registrerade e-postadress. Om vi saknar en giltig e-postadress till dig eller om du valt att betala via inbetalningskort får du din årsförnyelse via brev till din postadress.

  • Övriga frågor

    Har du några övriga frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på info@monyx.se så hjälper vi dig.